2014-04-24

Jag har jobbat i butik förut (inte i min egen dock) och minns det som att det mesta man fick höra från kunderna var klagomål på mer eller mindre relevanta saker. Det var sällan någon hörde av sig för att säga att det man gjorde var bra eller att de gillade produkterna. Därför är jag fortfarande lite i chock över att ni faktiskt gör det! Inte över att ni gillar alltså, utan att berättar det för mig. 

Varje litet mejl, samtal eller kommentar på Facebook eller Instagram om att ni är nöjda, att det är bra service, att ni uppskattar mina handskrivna små lappar i paketet (japp, såna får man om man handlar), att jag gör en bra eller cool grej, har en fin webbsida, skriver relevanta inlägg och säljer fina saker som gör er glada är så himla mycket värda. Blödig som jag är, får de mig till och med att bli tårögd ibland. 
 
För när man startat nåt som är lite för stort och läskigt och lite utanför ens trygghetszon och inte vet hur länge man kommer att kunna fortsätta eller om man nånsin kommer tjäna tillräckligt mycket pengar för att det ska vara värt allt jobb man lägger ner, är det precis de små orden som gör en ännu mer säker på att det här är världens bästa jobb. Så tack för det, hörrni. Ni är himla fina att ha som kunder.